UNiSEL Unofficial Forum


    [VIDEO] Kubah Terbang..

    Share

    Castezar
    Global Moderator
    Global Moderator

    Male
    Age : 30
    Joined : 2008-04-29
    Number of posts : 1301
    Warning level : 0/3
    Location : I live in Shah Alam, Selangor.
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : Seandainya aku jatuh sakit berpunca dari asap rokok mereka, Ya Allah, kau seksalah mereka dengan kesakitan yang tidak tertanggung semasa ajalnya kelak. Sesungguhnya Engkau yang memakbulkan doa orang-orang yang teraniaya. Amin.

    [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Castezar on Sun Aug 24, 2008 1:58 pm


    Tengok, kemudian komen..


    _________________

    SMOKING IS NOT MY LIFESTYLE

    Castezar
    Global Moderator
    Global Moderator

    Male
    Age : 30
    Joined : 2008-04-29
    Number of posts : 1301
    Warning level : 0/3
    Location : I live in Shah Alam, Selangor.
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : Seandainya aku jatuh sakit berpunca dari asap rokok mereka, Ya Allah, kau seksalah mereka dengan kesakitan yang tidak tertanggung semasa ajalnya kelak. Sesungguhnya Engkau yang memakbulkan doa orang-orang yang teraniaya. Amin.

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Castezar on Sun Aug 24, 2008 2:06 pm

    Pendapat aku, fenomena ni betul kot.. KOT..
    Sebab aku rasa kalau benda ni tipu, takkan nyer orang ramai-ramai nak berkumpul camtu..
    Siap masuk berita lagi..
    Wallahualam..


    _________________

    SMOKING IS NOT MY LIFESTYLE

    ahmadfazril
    Forumer
    Forumer

    Male
    Age : 28
    Joined : 2008-07-14
    Number of posts : 160
    Warning level : 0/3
    Location : kuala lumpur-shah alam
    UNiSELian : Shah Alam

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by ahmadfazril on Sun Aug 24, 2008 4:37 pm

    fuiisshhh...kagum

    Jawe Escobar
    Forumer
    Forumer

    Male
    Age : 31
    Joined : 2008-08-06
    Number of posts : 595
    Warning level : 0/3
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : R.i.P..(rEsT.In.ProGreSS)

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Jawe Escobar on Mon Aug 25, 2008 3:12 am

    woi kat ner?aku x tau pun...almaklum la aku dok umah jer...ank.dara la katekn

    Castezar
    Global Moderator
    Global Moderator

    Male
    Age : 30
    Joined : 2008-04-29
    Number of posts : 1301
    Warning level : 0/3
    Location : I live in Shah Alam, Selangor.
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : Seandainya aku jatuh sakit berpunca dari asap rokok mereka, Ya Allah, kau seksalah mereka dengan kesakitan yang tidak tertanggung semasa ajalnya kelak. Sesungguhnya Engkau yang memakbulkan doa orang-orang yang teraniaya. Amin.

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Castezar on Mon Aug 25, 2008 10:07 am

    Kat Indonesia..


    _________________

    SMOKING IS NOT MY LIFESTYLE

    Castezar
    Global Moderator
    Global Moderator

    Male
    Age : 30
    Joined : 2008-04-29
    Number of posts : 1301
    Warning level : 0/3
    Location : I live in Shah Alam, Selangor.
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : Seandainya aku jatuh sakit berpunca dari asap rokok mereka, Ya Allah, kau seksalah mereka dengan kesakitan yang tidak tertanggung semasa ajalnya kelak. Sesungguhnya Engkau yang memakbulkan doa orang-orang yang teraniaya. Amin.

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Castezar on Mon Aug 25, 2008 10:08 am

    Aku raser kan, camni la kot orang dulu "angkat" Stonehenge.. Tapi aku raser je..


    _________________

    SMOKING IS NOT MY LIFESTYLE

    Jawe Escobar
    Forumer
    Forumer

    Male
    Age : 31
    Joined : 2008-08-06
    Number of posts : 595
    Warning level : 0/3
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : R.i.P..(rEsT.In.ProGreSS)

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Jawe Escobar on Mon Aug 25, 2008 1:39 pm

    aku dah tgk...tp pada pnelitian ak la kan castezar..ia mcm fenomena alam jer....mcm tjadi dgn kuasa alam tp 2 semua kuasa allah s.w.t... Cool

    Castezar
    Global Moderator
    Global Moderator

    Male
    Age : 30
    Joined : 2008-04-29
    Number of posts : 1301
    Warning level : 0/3
    Location : I live in Shah Alam, Selangor.
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : Seandainya aku jatuh sakit berpunca dari asap rokok mereka, Ya Allah, kau seksalah mereka dengan kesakitan yang tidak tertanggung semasa ajalnya kelak. Sesungguhnya Engkau yang memakbulkan doa orang-orang yang teraniaya. Amin.

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Castezar on Mon Aug 25, 2008 5:21 pm

    Fenomena alam yang camne tu ek encik Jawe Escargo?


    _________________

    SMOKING IS NOT MY LIFESTYLE

    CaPiK
    MyUNiSEL.com Super Senior
    MyUNiSEL.com Super Senior

    Male
    Age : 29
    Joined : 2008-05-18
    Number of posts : 1375
    Warning level : 0/3
    Location : Kota Raya Metrofulus, Zuhal...
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : arrrggggghhhhhhh!!!

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by CaPiK on Tue Aug 26, 2008 1:10 am

    ALLAHHUAKBAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Jawe Escobar
    Forumer
    Forumer

    Male
    Age : 31
    Joined : 2008-08-06
    Number of posts : 595
    Warning level : 0/3
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : R.i.P..(rEsT.In.ProGreSS)

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Jawe Escobar on Tue Aug 26, 2008 3:14 am

    ntah la ak rase mcm angi yg kuat n mgkin bhan binaan yg di guna kn 2 ada unsur2 haram so allah xterima drumahnya 2 n dia anta angin kuat...

    Castezar
    Global Moderator
    Global Moderator

    Male
    Age : 30
    Joined : 2008-04-29
    Number of posts : 1301
    Warning level : 0/3
    Location : I live in Shah Alam, Selangor.
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : Seandainya aku jatuh sakit berpunca dari asap rokok mereka, Ya Allah, kau seksalah mereka dengan kesakitan yang tidak tertanggung semasa ajalnya kelak. Sesungguhnya Engkau yang memakbulkan doa orang-orang yang teraniaya. Amin.

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Castezar on Tue Aug 26, 2008 5:42 am

    Ish encik Jawe Escargo ni, bukan gitu lah. Huhu.

    Kubah tu mula2 kat bawah tu (sebelah kiri).

    Penduduk2 kat situ nak alihkan kubah tu ke atas menara masjid (sebelah kanan tu).. Sebab menara tu baru siap..
    Tapi diorang tak tau camne cara nak bawak kubah yang berat tu naik atas sana.. Kren tak ada..

    So menurut ceritanya, para alim ulama kat sana telah berpuasa selama tiga hari beserta bersolat hajat. Dengan berkat usaha mereka,
    diorang dapat alihkan kubah tu dengan izin-Nya, menggunakan zikir. Smile

    * tu ceritanya je, aku pun tak pasti sahih ke tidak. Jangan terlalu percaya, tetapi tak ada yang mustahil dengan kuasa Allah. Smile


    _________________

    SMOKING IS NOT MY LIFESTYLE

    Jawe Escobar
    Forumer
    Forumer

    Male
    Age : 31
    Joined : 2008-08-06
    Number of posts : 595
    Warning level : 0/3
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : R.i.P..(rEsT.In.ProGreSS)

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Jawe Escobar on Tue Aug 26, 2008 10:45 am

    ak jst bg pndngan ak Smile ......

    tp ape pun versi cerita nya.....n ksahihan citer 2 hnya allah lbh mgetahui..

    pe2 pun castezar ak mrasakn 2 adalh ptunjuk yg tiada yg lbh bkuasa melainkan....

    X8owners
    Forumer
    Forumer

    Male
    Joined : 2008-05-22
    Number of posts : 329
    Warning level : 0/3
    Location : P.Gudang-N9-Cheras-ShahAlam-BistariJaya(unisel)
    UNiSELian : Bestari Jaya
    Shoutout : JZXrulez

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by X8owners on Sat Aug 30, 2008 11:10 am

    huu...

    kuasa allah s.w.t

    aku mcm perasan awan tu mcm sepasang mata tenggah melihat..

    wafaa
    Forumer
    Forumer

    Female
    Age : 28
    Joined : 2008-05-18
    Number of posts : 52
    Warning level : 0/3
    UNiSELian : Bestari Jaya

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by wafaa on Sun Aug 31, 2008 12:57 am

    wah kagum2..

    Sponsored content

    Re: [VIDEO] Kubah Terbang..

    Post by Sponsored content


      Current date/time is Mon Feb 20, 2017 2:48 am